First-time listening for October, 2007

17668. (Albert Rous­sel) Sym­pho­ny #2, Op.23
17669. (Albert Rous­sel) Sym­pho­ny #4, Op.53
Rough Guide to the Music of Thailand:
. . . . 17670. (Man Motor­gai) “Hae Nang Maew”
. . . . 17671. (Namoiy Tham­malang­ka) “Lam Yai Lam Poon”
. . . . 17672. (Surasak Don­chai) “Phin Solo ‘Tran­scen­den­tal Technique’ ”
. . . . 17673. (Mike Piromporn) “Lerk Dai Lerm Bor Dai”
. . . . 17674. (Siri­porn Aumpiapong) “Rang Jai Rai Wan”
. . . . 17675. (Thai Ele­phant Orches­tra) “An Ele­phan­t’s Swan Song”
. . . . 17676. (Chawi­wan Dam­noen) “Moo Lam ‘Lam Teai’ ” 
. . . . 17677. (Pol Pan Lao) “Amaz­ing Isaan”
. . . . 17678. (Chi­na Dolls) “Oh Oh Oh”
. . . . 17679. (Anand Jaidee) “Roop Khao Kra­pao Aei”
. . . . 17680. (Jieb Ben­japorn) “Ma Kor Tho Thai”
. . . . 17681. (Fong Nam) “The Nang Hong Suite For Dou­ble Piphat Ensemble”
. . . . 17682. (Ekachai Srivichai) “Sieng Soong Wao Sao”
. . . . 17683. (Sao Som­parn) “Katikar Huajai”
. . . . 17684. (Krusala) “Tam Ha Kujee”
. . . . 17685. (Ben­jarong Thanakoset) “So Duang ‘The Sad King’ ”
. . . . 17686. (Sorn Shin­chai) “Sao Noong San”
. . . . 17687. (Pai­jit Aksorn­narong) “Sao Na Sang Fan” 
. . . . 17688. (Chagkachan) “Pong Lang Ensem­ble ‘Pong Lang Dance’ ”
17689. (Franz Josef Haydn) Trio for Piano, Vio­lin and Cel­lo in F, H.XV:24
17690. (Holy Bar­bar­ians) Cream
17691. (Hen­ry Pur­cell) “Celes­tial Music” [Ode For Mr. Louis Maidwell’s School, 1689]
17692. (Hen­ry Pur­cell) “Now Does the Glo­ri­ous Day Appear” [Ode For Queen Mary’s
. . . . . Birth­day, 1689]
17693. (Cecil Tay­lor) The World of Cecil Tay­lor [with Archie Shepp]
17694. (Hein­rich Schütz) Sacred Con­cer­to: “Habe deine Lust an dem Herren”
17695. (Hein­rich Schütz) Sacred Con­cer­to: “Die Seele Christi heilige mich”
17696. (Hein­rich Schütz) Sacred Con­cer­to: “Rorate Coeli”
17697. (Hein­rich Schütz) Psalm 121 “I Will Lift Up Mine Eyes”
17698. (Hein­rich Schütz) Sacred Con­cer­to: “Allein Gott in der Höh sei ehr”
17699. (Hein­rich Schütz) Sacred Con­cer­to: “O hilf Christi, Gottes Sohn”
17700. (Hein­rich Schütz) Sacred Con­cer­to: “Veni, Sancte Spiritus”
17701. (Hein­rich Schütz) “Es ging ein Sämann aus”
17702. (Antibalas) Who Is This America?
17703. (Tagaq) Sinaa
17704. (Hein­rich Schütz) Can­tiones Sacrae: “Ego Sum Tui Pla­ga Dolores”
17705. (Hein­rich Schütz) Can­tiones Sacrae: “Speret Israel in Domino”
17706. (Hein­rich Schütz) Can­tiones Sacrae: “Domine, Non Est Exal­tum Cor Meum”
17707. (Hein­rich Schütz) Can­tiones Sacrae: “O Bone, O Dul­cis, O Benigne Jesu”
17708. (Hein­rich Schütz) Can­tiones Sacrae: “Veni, Rogo, in Cor Meum”
17709. (Hein­rich Schütz) Can­tiones Sacrae: “Domine, Ne in Furore Tuo Arguas Me”
17710. (Hein­rich Schütz) Psalms of Cor­nelius Beck­er, Group One
17711. (Hein­rich Schütz) Psalms of Cor­nelius Beck­er, Group Two
17712. (Hein­rich Schütz) Psalms of Cor­nelius Beck­er, Group Three with Responsorium
17713. (Vish­wa Mohan Bhatt) Song of Nature
17714. (Sergei Prokofiev) String Quar­tet #1 in B Minor, Op.50
17715. (Sergei Prokofiev) String Quar­tet #2 in F on Kabar­din­ian Themes, Op.92
Rough Guide to Brazil­ian Hip-Hop:
. . . . 17716. (Somos Nós A Justiça) “Se Tu Lutas Tu Conquistas”
. . . . 17717. (509‑E) “Saudades Mil”
. . . . 17718. (André Abu­jam­ra) “Nois Eh Sam­pli” [feat. XIS]
. . . . 17719. (Elza Soares) “Haiti”
. . . . 17720. (Posse­mente Zulu) “Sou Negrão”
. . . . 17721. (Poten­cial 3) “Tá Rimando”
. . . . 17722. (Chico Sci­ence & BID) “Roda Rodete Rodi­ano [Zam­bo Mix]”
. . . . 17723. (Black Gero) “Orgul­ho De Cor”
. . . . 17724. (Per­son­agens) “No Cor­po A Coisa Pega”
. . . . 17725. (Stereo Mara­canā) “Onde é Que Tu Tá”
. . . . 17726. (Veiga & Salazar) “Se Lem­bra? [remix]”
. . . . 17727. (MC Par­tideiro) “To Chegando”
. . . . 17728. (Mame­lo Sound Sys­tem) “Gori­la Urbano”
. . . . 17729. (XIS) “Us Man E As Mina [Profmix]”
. . . . 17730. (Insti­tu­to & Sab­o­tage) “Dama Teresa”
. . . . 17731. (DJ Hum) “Sr. Tem­po Bum”
17732. (Bro­ken Social Scene) Bro­ken Social Scene
17733. (Hein­rich Schütz) Ital­ian Madri­gal: “Selve beate”
17734. (Hein­rich Schütz) Ital­ian Madri­gal: “D’orrida selce alpina”
17735. (Hein­rich Schütz) Ital­ian Madri­gal: “Ride la primavera”
17736. (Hein­rich Schütz) Ital­ian Madri­gal: “Fug­gi o mio core”
17737. (Hein­rich Schütz) Ital­ian Madri­gal: “Io moro, ecco ch’io moro”
17738. (Hein­rich Schütz) Ital­ian Madri­gal: “Sospir che del bel petto”
17739. (Hein­rich Schütz) Ital­ian Madri­gal: “Dunque addio, care selve”
17740. (Hein­rich Schütz) Ger­man Madri­gal: “Die Erde trinkt für sich”
17741. (Hein­rich Schütz) Ger­man Madri­gal: “Vier Hirtin­nen, gle­ich jung, gle­ich schön”
17742. (Hein­rich Schütz) Ger­man Madri­gal: “Tugend ist der bester Freund”
17743. (Hein­rich Schütz) Ger­man Madri­gal: “Lieb­ster, sagt in süssem Schmerzen”
17744. (Hein­rich Schütz) Ger­man Madri­gal: “Nachtem ich lag in meinem öden Bette”
17745. (Hein­rich Schütz) Ger­man Madri­gal: “Lässt Salomon sein Bette nicht umgeben”
17746. (Hein­rich Schütz) Ger­man Madri­gal: “Itzt blinken durch des Him­mels Saal”
(Anne Per­ret, Mez­zo-Sopra­no & Rodri­go de Zayas, Vihuela) His­to­ry of Span­ish Music,
. Vol­ume XVI ― Span­ish Vihuelists of the 16th Cen­tu­ry, Vocal and Instru­men­tal Music:
. . . . 17747. (Luys de Milan [Luis Mil­lan] ) Romance: Con Pavor Recordó el Moro
. . . . . . . . [The Moor Remem­bered With Awe] for Voice and Vihuela
. . . . 17748. (Luys de Milan [Luis Mil­lan] ) Three Pavanas for Vihuela
. . . . 17749. (Luys de Milan [Luis Mil­lan] ) Ital­ian Son­net: O Gelosia d’Amanti [O Lover’s
. . . . . . . . Jeal­ousy] for Voice and Vihuela
. . . . 17750. (Luys de Milan [Luis Mil­lan] ) Fan­ta­sy in the First Tone for Vihuela
. . . . 17751. (Luys de Nar­vaez) Romance: Ya se Asien­ta el Rey Ramiro for Voice and
. . . . . . . . Vihuela
. . . . 17752. (Luys de Nar­vaez) Twen­ty-two Divi­sions on the Count of Claros for Vihuela
. . . . 17753. (Luys de Nar­vaez) Can­ción del Emper­ador [Song of the Emper­or] for Vihuela
. . . . 17754. (Alon­so Mudar­ra) Vil­lan­ci­co: Ysabel, Ysabel, Pers­diste la tu Faxa [Isabel,
. . . . . . . . Isabel, You Have Lost Your Belt] for Voice and Vihuela
. . . . 17755. (Alon­so Mudar­ra) Twelve Divi­sions on the Count of Claros for Vihuela
. . . . 17756. (Alon­so Mudar­ra) Fan­ta­sia que con­tra­hace la Harpa en la Man­era de
. . . . . . . . Ludovi­co [Fan­ta­sy Which Imi­tates the Harp in the Man­ner of Ludovico]
. . . . . . . . for Vihuela [ver­sion for gui­tar at 2201]
. . . . 17757. (Enr­riquez de Valderra­bano) Romance: Los Braços Tray­go Cansados
. . . . . . . . [My Arms Are Tired] for Voice and Vihuela
. . . . 17758. (Enr­riquez de Valderra­bano) Pavana: First and Sec­ond Divi­sions for Vihuela
. . . . 17759. (Enr­riquez de Valderra­bano) Jerusalem, Jerusalem, Motet in the form of a
. . . . . . . . Lamen­ta­tion by Miguel Ortiz for Voice and Vihuela
. . . . 17760. (Enr­riquez de Valderra­bano) Sepurte Guar­do [If I Behold You] for Voice and
. . . . . . . . Vihuela
. . . . 17761. (Enr­riquez de Valderra­bano) Qui la Dira [Who Can Express?] for Voice and
. . . . . . . . Vihuela
. . . . 17762. (Diego Pisador) Vil­lan­ci­co: Aque­l­las sier­ras Madre [Those Moun­tains Mother]
. . . . . . . . for Voice and Vihuela
. . . . 17763. (Diego Pisador) Vil­lan­ci­co: En la fuente del Rosel [At the Rose Bush 
. . . . . . . . Foun­tain] after Vasquez for Voice and Vihuela
. . . . 17764. (Diego Pisador) Vil­lan­ci­co: Si la Noche haze Escu­ra [If the Night Dark­ens] for
. . . . . . . . Voice and Vihuela
. . . . 17765. (Diego Pisador) Vil­lan­ci­co: Partense Par­tien­do [They Leave While My Heart
. . . . . . . . Breaks] for Voice and Vihuela
. . . . 17766. (Diego Pisador) Vil­lan­ci­co: Si te vas a Bañar Juani­ca [If You Go To Bathe
. . . . . . . . Juani­ta] for Voice and Vihuela
. . . . 17767. (Miguel de Fuen­l­lana) Two Fan­tasias for Vihuela
. . . . 17768. (Miguel de Fuen­l­lana) Vil­lan­ci­co: Vos me Matastes [Thou Hast Slayn Me Girl
. . . . . . . . In the Nude] for Voice and Vihuela
. . . . 17769. (Este­ban Daza) Two Fan­tasias for Vihuela
17770. (Leoš Janáček) Pre­lude to Act 1 of The Makrop­u­los Affair
17771. (Leoš Janáček) Pre­lude to Katya Kabanova
17772. (Leoš Janáček) Pre­lude to The House of the Dead
17773. (Leoš Janáček) Pre­lude to Jen­u­fa [Jeal­ousy]
17774. (Oasis) Don’t Believe the Truth
17775. (Samuel Bar­ber) Pre­lude and Inter­mez­zo from Vanessa
17776. (Samuel Bar­ber) Over­ture to The School For Scandal
17777. (Samuel Bar­ber) Sec­ond Essay for Orchestra
The Future Sound of Gaeldom:
. . . . 17778. (Caper­cail­lie) “Inex­ile [re-mix]”
. . . . 17779. (Michael Mcgoldrick) “James Brown’s March”
. . . . 17780. (Tar­tan Amoe­bas) “New Day Dawning”
. . . . 17781. (Mouth Music [Feat. Mairi MacInnes] ) “ ‘S Muladach Mi”
. . . . 17782. (Big Sky) “Las Temporadas”
. . . . 17783. (Shooglenifty) “Schu­man’s Leap”
. . . . 17784. (Nusa) “S’Fha­da Bhuainn Anna”
. . . . 17785. (Croft No. Five) “Track 1”
. . . . 17786. (Paul Moun­sey) “Reel Slow”
. . . . 17787. (Alyth McCor­ma­ck) “Hi Horo”
. . . . 17788. (Peat­bog Faeries) “Mace­don­ian Wom­an’s Rant”
. . . . 17789. (Sal­sa Celti­ca) “Yo Mi Voy”
. . . . 17790. (Keltik Elek­trik) “New Mullindhu”
. . . . 17791. (Mar­tyn Ben­nett) “This Sky Thunders”
. . . . 17792. (Karen Math­e­son) “Cal­haraigh”
17793. (Glay) Dri­ve ― Com­plete Best
17794. (Ben­jamin Brit­ten) String Quar­tet #2 in C
17795. (Ben­jamin Brit­ten) String Quar­tet #3
17796. (Bowl­ing For Soup) Drunk Enough to Dance
The Rough Guide to Con­golese Soukous:
. . . . 17797. (Fran­co & Sam Mang­wana) “Coop­er­a­tion”
. . . . 17798. (Zaiko Lan­ga Lan­ga) “Amie Mamibo”
. . . . 17799. (Kof­fi Olo­mide) “Loi”
. . . . 17800. (Kan­da Bon­go Man) “Sai”
. . . . 17801. (Tabu Ley Rochere­au) “Sarah”
. . . . 17802. (Ry-Co Jazz) “Marie Jose”
. . . . 17803. (Deyess Mukan­gi) “La Vie”
. . . . 17804. (Pepe Kalle & Rigo Star) “Naji”
. . . . 17805. (Thu Zahi­na) “San­ga Mbele Mbele”
. . . . 17806. (Papa Wem­ba) “Over­dose”
. . . . 17807. (Nou­velle Gen­er­a­tion De La Republique Democ­ra­tique) “M Cherie”
. . . . 17808. (Yon­do Sis­ter et Le Groupe Plan­ete) “Bilan­ga”

Leave a Comment