First-time listening for December, 2007

17982. (William Byrd) Dileges Dominum
17983. (William Byrd) Ad Dominum cum tribulater 
17984. (William Byrd) Mass for 5 Voic­es [ver­sion with Pros­pers (4) for the Feast of All Saints]
. . . . . [see reg­u­lar ver­sion [2060]
(Armen Grig­o­ryan, douduk, with ensem­ble) Douduk, the Sound of Armenia:
. . . . 17985. (Anon.) Gyoum­r­va Parer
. . . . 17986. (Say­at Nova) Es Me Gharib Blbu­li Pes
. . . . 17987. (Anon.) Hay­ots Akhchikner
. . . . 17988. (Say­at Nova) Med­ley: Dzenet Khahtzir Ounis / Ari Indz / Angadj Kal
. . . . 17989. (Anon.) Vakhenam Knem
. . . . 17990. (Komi­tas Var­dapet) Horovel
. . . . 17991. (Gusan Ashot) Sari Sirun Yar
. . . . 17992. (Anon.) Erzrou­mi shoror
. . . . 17993. (Gusan Sher­am) Ser, Im Sirun Es
. . . . 17994. (Say­at Nova) Khnai Vur Jan Im
. . . . 17995. (Anon.) Med­ley: Tuy-tuy — Khazakhi
17996. (Clara Schu­mann) Piano Con­cer­to in A Minor, Op.7
17997. (Clara Schu­mann) Piano Trio in G Minor, Op.17
17998. (Nana Mousk­ouri) Nou­velles chan­sons de la Vieille France
17999. (Phil Collins) Face Value
18000. (Johannes Brahms) Sonata for 2 Pianos in F Minor, Op.34b
18001. (Marin Marais) Sémélé, ouver­ture et danses
18002. (Oscar Straus) Les Trois Valses, Operetta in Three Acts
18003. (Gary Numan) Dance
18004. (Claude Debussy) Clair de Lune , from Suite Berga­masque [arr. for orches­tra by 
. . . . . Kostelanetz]
18005. (Ana­tol Liadov) Une Tabatière à musique [A Musi­cal Snuff-box]
18006. (Carl Stix) Spiel­erei [Play­ing Around] [arr. for orches­tra by Ormandy]
(Swingle Singers) The Swingle Singers Going Baroque:
. . . . 18007. (Johann Sebas­t­ian Bach) Badiner­ie from Orches­tral Suite #2 in B Minor,
. . . . . . . . bwv. 1067 [arr. swing vocal (a capel­la scat)]
. . . . 18008. (George Fred­er­ick Hän­del) Air from Harp­si­chord Suite #5 in E
. . . . . . . . [arr. swing vocal (a capel­la scat)]
. . . . 18009. (Johann Sebas­t­ian Bach) Gigue from Suite #3 in C for Solo Cel­lo, bwv. 1009
. . . . . . . . [arr. swing vocal (a capel­la scat)]
. . . . 18010. (Johann Sebas­t­ian Bach) Largo from Harp­si­chord Con­cer­to in F Minor
. . . . . . . . [arr. swing vocal (a capel­la scat)]
. . . . 18011. (Johann Sebas­t­ian Bach) Pre­lude #19 in A, bwv.864, from The Well Tempered
. . . . . . . . Clavier, Book I [arr. swing vocal (a capel­la scat)]
. . . . 18012. (Johann Sebas­t­ian Bach) Pre­am­bule from Par­ti­ta #5 in G [arr. swing vocal
. . . . . . . . (a capel­la scat)]
. . . . 18013. (Anto­nio Vival­di) Fugue from Estro Armon­i­co, Op.3 #11 [from the arrange­ment by 
. . . . . . . . J. S. Bach] [arr. swing vocal (a capel­la scat)]
. . . . 18014. (George Fred­er­ick Hän­del) Alle­gro from Con­cer­to Grosso in A Minor, Op.6 #4
. . . . . . . . [arr. swing vocal (a capel­la scat)]
. . . . 18015. (Johann Sebas­t­ian Bach) Pre­lude #7 in E‑flat, bwv.876, from The Well
. . . . . . . . Tem­pered Clavier, Book II [arr. swing vocal (a capel­la scat)]
. . . . 18016. (Carl Philipp Emanuel Bach) Solfegi­et­to [arr. swing vocal (a capel­la scat)]
. . . . 18017. (Wil­helm Friede­mann Bach) Der Fruehling [Spring] [arr. swing vocal
. . . . . . . . (a capel­la scat)]
. . . . 18018. (Johann Sebas­t­ian Bach) Pre­lude and Fugue #24 in B Minor, bwv.893 from
. . . . . . . . The Well-Tem­pered Clavier, Book II] [arr. swing vocal (a capel­la scat)]
18019. (Wolf­gang Amadeus Mozart) Die Zauber­flöte [The Mag­ic Flute], K. 620
. . . . . [com­plete opera: d.Klemperer; w. Ged­da, Schwatzkopf, Ludwig]
18020. (Zion8) Boom Bye
18021. (Franz Wax­man) Joshua, Dra­mat­ic Ora­to­rio for Soloists, Nar­ra­tor, Mixed Cho­rus and
. . . . . Orchestra
18022. (Thelo­nius Monk) Monk Alone: The Com­plete Solo Stu­dio Record­ings of Thelonius
. . . . . Monk, 1962–1968
18023. (Ben­jamin Brit­ten) Cana­di­an Car­ni­val [Ker­messe Canadienne]
18024. (Ben­jamin Brit­ten) Four Sea Inter­ludes from Peter Grimes
18025. (Healey Willan) Sym­pho­ny #2 in C Minor, B.74
18026. (Fran­cis Poulenc) Piano Con­cer­to in C‑sharp Minor, FP.146
18027. (Fran­cis Poulenc) Con­cer­to for Two Pianos and Orches­tra in D Minor, FP.61
18028. (Manuel de Fal­la) Three-Cor­nered Hat [d. Van Remoor­tel; Madeira, soprano]
18029. (Stan Ken­ton) Cuban Fire
18030. (Loren­zo Per­osi) Mes­sa Da Requiem
18031. (Johann Strauss, Jr.) Per­petu­um Mobile [Per­pet­u­al Motion], Op.257
18032. (Johann Strauss, Jr.) Cham­pagne-Pol­ka op. 211
18033. (Johann Strauss, Jr.) Wiener Blut [Vien­nese Blood], Waltz op. 354
18034. (Johann Strauss, Jr.) Wein, Weib und Gesang [Wine, Women and Song], Waltz,
. . . . . Op.333 [com­plete ver­sion, with introduction]
18035. (Johann Strauss, Jr.) Vergnü­gungszug [“Jour­ney Train” or “Excur­sion Train”], Polka,
. . . . . Op. 281
18036. (Johann Strauss, Jr.) “O Schoen­er Mai” from Prinz Math­usalem [s. Judith Blagen]
18037. (Johann Strauss, Jr.) Cagliostro-Walz­er Op. 370
18038. (Ella Fitzger­ald) Ulti­mate Ella Fitzger­ald [with Stan Getz, Joe Williams]
18039. (Johann Strauss, Jr.) Tritsch-Tratsch-Pol­ka [Chit-Chat Pol­ka], Op. 214

18040. (Johann Strauss, Jr.) Selec­tions from Die Fle­d­er­maus [selec­tions: d. Gerhardt;
. . . . . Rothen­berg­er, Jan­nings, Bow­man, Clark]
18041. (Johann Strauss, Jr.) Wo die Zitro­nen blühen [Where the Lemons Blos­som ], Waltz,
. . . . . Op. 364
18042. (Johann Strauss, Jr.) Lagunen-Walz­er [Lagoon Waltz] Op. 411, from Eine Nacht in
. . . . . Venedig [A Night in Venice]
18043. (Johann Strauss, Jr.) “Voic­es of Spring”, Op.410 [s. Judith Blegen]
18044. (Johann Strauss, Jr.) Liebeslieder [Lovesongs ], Waltzes, Op. 114
18045. (Johann Strauss, Jr.) Kuss-Walz­er [Kiss Waltz], Op.400
18046. (Johann Strauss, Jr.) Seid umschlun­gen Mil­lio­nen [Be Embraced Mil­lions ] Waltz,
. . . . . Op. 443
18047. (Johann Strauss, Jr.) New Pizzi­ca­to Pol­ka, Op.449
18048. (Johann Strauss, Jr.) Wiener Bon­bons [Vien­nese Sweets], Waltz, Op.307
18049. (Mor­mon Taber­na­cle Choir) Climb Every Mountain
18050. (Zoltán Kodá­ly) The Pea­cock, Vari­a­tions on a Hun­gar­i­an Folk­song [Föl­szál­lot a Páva]
18051. (Zoltán Kodá­ly) Marosszék Dances [Marosszé­ki Táncok]
18052. (Lit­tle Feat) Sailin’ Shoes
18053. (Franz Liszt) Six Pagani­ni Etudes
18054. (Franz Liszt) Années de pèleri­nage, sec­onde année: Sonet­to di Petrar­ca #123
18055. (Franz Liszt) Années de pèleri­nage, sec­onde année [sup­ple­ment]: Tarantella
18056. (Bruce Spring­steen) Born in the U. S. A.
18057. (Johann Sebas­t­ian Bach) Can­ta­ta #56 “Ich will den Kreuzsab gerne tragen”
18058. (Johann Sebas­t­ian Bach) Can­ta­ta #169 “Gott soll allein Herze haben”
18059. (Edith But­ler) L’Acadie S’Marie
18060. (Rinal­do di Capua) La Zin­gara [La Bohémi­enne], Inter­mez­zo in Two Parts [d. Kehr;
. . . . . Monke­witz, Malacarne, Malaguti]
18061. (Giuseppe Ver­di) Don Car­lo [com­plete opera: d. San­ti­ni; Stel­la, Nico­lai, Filippeschi;
. . . . . Gob­bi; Christoff]

Leave a Comment