First-time listening for November, 2007

17809. (Chris­tos Hatzis) Constantinople
17810. (DJ Assas­sin) The Stalk­er EP
17811. (Out­Kast) Big Boi and Dre Present….OutKast
17812. (Souad Mas­si) Mesk elil
17813. (Asia) Asia
(Andrés Segovia) Cen­te­nary Celebration:
. . . . 17814. (Luis Mil­lan [Milán]) Pavana #1 in A Minor
. . . . 17815. (Luis Mil­lan [Milán]) Pavana #6 in D
. . . . 17816. (Luis Mil­lan [Milán]) Pavana #4 in D
. . . . [7682] (Robert de Visé) Suite in D Minor for Guitar
. . . . 17817. (John Dow­land) Song and Gal­liard [tr. gui­tar by Segovia]
. . . . [2111] (John Dow­land) Melan­choly Gal­liard [tr. gui­tar by Segovia]
. . . . 17818. (Hen­ry Pur­cell) Pre­lude [tr. gui­tar by Segovia]
. . . . 17819. (Hen­ry Pur­cell) Min­uet [tr. gui­tar by Segovia]
. . . . 17820. (Hen­ry Pur­cell) A New Irish Tune [tr. gui­tar by Segovia]
. . . . 17821. (Domeni­co Scar­lat­ti) Sonata in A, L.483 [tr. gui­tar by J. Williams]
. . . . 17822. (Sylvius Leopold Weiss) Fan­tasie for Guitar
. . . . 17823. (Giro­lamo Fres­cobal­di) Pas­sacaglia for Guitar
. . . . 17824. (George Fred­er­ick Hän­del) Sonata in D Minor [tr. gui­tar by Segovia]
. . . . [7371] (Johann Sebas­t­ian Bach) Pre­lude for Lute [tr. gui­tar by Segovia]
. . . . 17825. (Johann Sebas­t­ian Bach) Sicil­iano from Vio­lin Sonata #1, bwv.1001
. . . . . . . . [tr. gui­tar by Segovia]
. . . . 17826. (Johann Sebas­t­ian Bach) Gavotte en ron­deau from Vio­lin Par­ti­ta #3, bwv.1006
. . . . . . . . [tr. gui­tar by Segovia]
. . . . [7364] (Johann Sebas­t­ian Bach) Cha­conne from Vio­lin Par­ti­ta #2 [tr.guitar Segovia]
. . . . [14684] (Fer­nan­do Sor) Study: Alle­gret­to in E for Gui­tar, Op.32 #2
. . . . [2273] (Fer­nan­do Sor) Vari­a­tions on a Theme by Mozart for Gui­tar, Op.9
. . . . 17827. (Manuel Ponce) Pre­lude after S. L. Weiss for Guitar
. . . . 17828. (Manuel Ponce) Alle­mande after S. L. Weiss for Guitar
. . . . [10924] (Nic­colò Pagani­ni) Roman­za for Guitar
. . . . [8112] (Isaac Albéniz) Leyen­da [tr. for gui­tar by Segovia]
. . . . [8113] (Fran­cis­co Tár­re­ga) Estu­dio Bril­lante for Guitar
. . . . 17829. (Fran­cis­co Tár­re­ga) Mari­eta [Mazur­ka] for Guitar
. . . . [2265] (Fran­cis­co Tár­re­ga) Capri­cho Árabe for Guitar
. . . . [4456] (Fran­cis­co Tár­re­ga) Recuer­dos de la Alham­bra for Guitar
. . . . 17830. (Enrique Grana­dos) Tonadil­la from La Maja de Goya [tr. gui­tar by Segovia]
. . . . 17831. (Enrique Grana­dos) Dan­za Españo­la #10 in G [tr. guitar]
. . . . 17832. (Fed­eri­co More­na Tor­ro­ba) Tori­ja [Elegía] from Cas­tles of Spain
. . . . 17833. (Fed­eri­co More­na Tor­ro­ba) Mon­temajor [Con­tem­plación] from Cas­tles of Spain
. . . . 17834. (Fed­eri­co More­na Tor­ro­ba) Sonati­na in A for Guitar
. . . . 17835. (Oscar Esplá) Dos Impre­siones Lev­an­ti­nas [tr. for gui­tar by Segovia]
. . . . 17836. (Manuel Ponce) Can­ción for Guitar
. . . . 17837. (Manuel Ponce) Can­ción y Pais­age for Guitar
. . . . [10133] (Manuel Ponce) Pre­lude #6 Mod­er­a­to espres­si­vo for Guitar
. . . . 17838. (Manuel Ponce) Pre­lude #9 Alle­gret­to vivo for Guitar
. . . . 17839. (Manuel Ponce) Pre­lude #1 Tran­quil­lo for Guitar
. . . . 17840. (Manuel Ponce) Theme, Vari­a­tions and Finale for Guitar
. . . . 17841. (Anto­nio Lau­ro) Dance from Venuzuela for Guitar
. . . . 17842. (Felipe Pedrell) Guitarreo
. . . . [3431] (Manuel Ponce) Concier­to del Sur for Guitar
. . . . 17843. (Mario Castel­n­uo­vo-Tedesco) Platero from Platero and I
. . . . 17844. (Mario Castel­n­uo­vo-Tedesco) Melan­colía from Platero and I
. . . . 17845. (Mario Castel­n­uo­vo-Tedesco) Golon­dri­nas from Platero and I
. . . . 17846. (Mario Castel­n­uo­vo-Tedesco) Tonadil­la for Gui­tar on the Name of Andrés
. . . . . . . . Segovia
. . . . 17847. (Fed­eri­co Mom­pou) Pre­lu­dia from Suite Com­poste­lana for Guitar
. . . . 17848. (Fed­eri­co Mom­pou) Can­ción from Suite Com­poste­lana for Guitar
. . . . 17849. (Alexan­der Tans­man) Kolin­s­ka #2 from Suite in Modo Poloni­co for Guitar
. . . . 17850. (Alexan­der Tans­man) Oberek from Suite in Modo Poloni­co for Guitar
. . . . [2952] (Heitor Vil­la-Lobos) Pre­lude #1 in E Minor for Guitar
. . . . [8110] (Heitor Vil­la-Lobos) Study #1 in E Minor for Guitar
. . . . 17851. (Gas­par Cas­sadó) Sar­dana for Guitar
. . . . 17852. (José Anto­nio de Donos­tia) Dolor for Guitar
. . . . 17853. (Claude Debussy) Pre­ludes, Book 1: no 8, La fille aux cheveux de lin
. . . . . . . . [tr. for gui­tar by Segovia]
. . . . 17854. (Alexan­der Scri­abin) Pre­lude, Op.16 #4 [tr. for gui­tar by Segovia]
. . . . 17855. (Andrés Segovia) Estu­dio sin luz for Guitar
. . . . 17856. (Andrés Segovia) The Gui­tar and I [writ­ten and nar­rat­ed by Segovia, in English
. . . . . . . . and Spanish]
17857. (Rush) Presto
17858. (Oliv­er Ho) Chasm EP
17859. (Guil­laume de Machaut) Motet: De sous­pi­rant cuer
17860. (Guil­laume de Machaut) Motet: Fine Amour, qui me vint navrer
17861. (Guil­laume de Machaut) Motet: Puis que la douce rousée
17862. (Guil­laume de Machaut) Motet: Qui plus aimme
17863. (Guil­laume de Machaut) Motet: Lasse! je sui en aventure
17864. (Guil­laume de Machaut) Motet: Ha! Fortune
17865. (Guil­laume de Machaut) Motet: O livoris feritas
17866. (Guil­laume de Machaut) Motet: Helas! où sera pris confors
17867. (Guil­laume de Machaut) Motet: Fins cuers dous
17868. (Guil­laume de Machaut) Motet: Eins que ma dame d´onnour
17869. (Guil­laume de Machaut) Motet: Faus Sam­blant m´a deceü
17870. (Guil­laume de Machaut) Motet: Se j´aim mon loy­al ami
17871. (Guil­laume de Machaut) Motet: Bone pastor
17872. (Guil­laume de Machaut) Motet: Dili­gen­ter inquiramus
17873. (Guil­laume de Machaut) Motet: Biauté parée de valour
17874. (Guil­laume de Machaut) Motet: Veni cre­ator spiritus
17875. (Guil­laume de Machaut) Motet: Plange, reg­ni respublica
17876. (Guil­laume de Machaut) Motet: Invi­o­la­ta genitrix
17877. (Duke Robil­lard) Blue Mood: The Songs of T‑Bone Walker
17878. Zim­bab­we: Tra­di­tions of the Shona Peo­ple ― The Soul of Mbi­ra [record­ed by Paul F.
. . . . . Berliner]
17879. (Fer­di­nan­do Carul­li) Deux aires russ­es var­iées for Two Gui­tars, Op.110
17880. (Fer­di­nan­do Carul­li) Ser­e­nade for Two Gui­tars, Op.96 #1
17881. (Fer­di­nan­do Carul­li) Ser­e­nade for Two Gui­tars, Op.96 #2
17882. (Fer­di­nan­do Carul­li) Ser­e­nade for Two Gui­tars, Op.96 #3
(Jürio Pärg, bari­tone) Laulupärg [Wreath of Song]:
. . . . 17883. (Arne Oit) “Unus­tuse jõel”
. . . . 17884. Võru­maa rah­va­lik laul “Haan­jami­is”
. . . . 17885. (Aado Vel­met) “Meil aiaäärne tänavas”
. . . . 17886. (Eduard Oja) “Põh­ja­maa lapsed”
. . . . 17887. (Villem Kapp) “Kevade­laul”
. . . . 17888. (Mart Saar) “Süööör­ja, sinetä, karja”
. . . . 17889. (Cyril­lus Kreek) “Tule koju”
. . . . 17890. (Paul Elken) “Kui sünge oleks elu”
. . . . 17891. (Eugen Kapp) “Kallis Mari”
. . . . 17892. (Georges Bizet) “Votre toast” from Carmen
. . . . 17893. (Giuseppe Ver­di) “Vanne la tua meta” from Otello
. . . . 17894. (Richard Wag­n­er) “Wie Tode­sah­nung” from Tannhäuser
. . . . 17895. (Wof­gang Amadeus Mozart) “Finch ‘han dan vino” from Don Giovanni
. . . . 17896. (Mod­est Mus­sorgs­ki) Boris’ mono­logue from Act II of Boris Godunov
. . . . 17897. (Gia­co­mo Rossi­ni) Largo al fac­to­tum from The Bar­ber of Seville
. . . . 17898. (trad. Mex­i­can) “Malagueña”
. . . . 17899. Vana vene romanss “Ain­ult kord”
. . . . 17900. (Mod­est Mous­sorgs­ki) Sur­ma laulud ja tantsud “Trepak” [from Song Cycle
. . . . . . . . “Songs and Dances of Death”]
. . . . 17901. (Mau­rice Rav­el) Don Quixote á Dul­cinée: “Eep­i­line laul [chan­son épique]”
. . . . 17902. (Ben­jamin Godard) “Hällilaul [Berceuse]” from Joselyn
. . . . 17903. (George Gersh­win) “I Got Plen­ty o’ Nut­tin’” from Por­gy and Bess
. . . . 17904. (Albert Hay Mal­otte) “Meie Isa palve” [The Lord’s Prayer] [sung in Estonian]
The Very Best of Brazil:
. . . . 17905. (Wil­son Simon­al) “Nem Vem Que Nao Tem”
. . . . 17906. (Elza Soares) “Mas Que Nada”
. . . . 17907. (Galera) “Mara­catu Atomico”
. . . . 17908. (Jorge Ben) “Take It Easy My Broth­er Charles”
. . . . 17909. (Tom & Joyce) “Queix­ume [Orig­i­nal Version]”
. . . . 17910. (Mar­cos Valle) “Crick­ets Sing for Anamaria”
. . . . 17911. (Elis Regi­na) “Bala Com Bala”
. . . . 17912. (Gilber­to Gil) “Bat Macumba”
. . . . 17913. (Abossa Elet­ri­ca) “Tombo in 7/4”
. . . . 17914. (Jair Rodrigues) “Deixo Issa Pra La”
. . . . 17915. (Nan­cy Ames) “Car­cara”
. . . . 17916. (Edu Lobo) “Upa Neguinho”
. . . . 17917. (Beat­fa­nat­ic) “Jogan­do Capoeira”
. . . . 17918. (Paula Lima) “As Famosas Gar­gal­hadas Do Yuka [Sao Ben­itez Radio Edit]”
. . . . 17919. (Fer­nan­da Por­to) “Sam­bassim [Mad Zoo Holo­graph­ic Remix]”
. . . . 17920. (Tânia Maya) “Come with Me”
. . . . 17921. (Anto­nio Car­los Jobim) “Girl from Ipanema”
. . . . 17922. (Marisa Monte) “Cin­co Minutos”
. . . . 17923. (Jorge Ben & Cae­tano Veloso) “Ive Brussel”
. . . . 17924. (Cibelle) “Só Sei Viv­er No Samba”
. . . . 17925. (Azy­muth) “Man­ha”
. . . . 17926. (Cel­so Fon­se­ca) “Meu Sam­ba Torto”
. . . . 17927. (Joyce) “Aldeia de Ogum”
. . . . 17928. (Emilio San­ti­a­go) “Bananeira”
. . . . 17929. (Patrí­cia Marx) “E O Meu Amor VI Passar”
. . . . 17930. (Mario Cas­tro-Neves) “Can­domble”
. . . . 17931. (João Bosco) “O Ron­co Da Cuíca”
. . . . 17932. (Orlann Divo) “Onde Anda Meu Amor”
. . . . 17933. (Som Brasil) “Babete”
. . . . 17934. (Man­drake Som) “Berim­bau”
17935. (Bene­dictines of the Abbeys of St. Mau­rice & St. Maur, Cler­vaux) Regi­na caeli:
. . . . . Gre­go­ri­an Chant
17936. (Charles H. H. Par­ry) The Soul’s Ran­som, Sin­fo­nia Sacra
17937. (Charles H. H. Par­ry) The Lotus Eaters, for Sopra­no, Cho­rus & Orchestra
17938. (Alexan­der Zem­lin­sky) Die See­jungfrau [The Mermaid]
17939. (Alexan­der Zem­lin­sky) Psalm XIII, Op.24
17940. (Jane Siber­ry) The Walking
The Rough Guide to the Music of Iran:
. . . . [17070] (Ari­an Band) “Afsoon­gar [Glam­orous]”
. . . . 17941. (Kamkars) “Dekay Ambar, Dekay Auber”
. . . . 17942. (Hos­sein Alizadeh & Dji­van Gas­paryan) “Sari Gailin”
. . . . 17943. (Trio Chemi­rani) “Yaz­dah”
. . . . 17944. (Parvin Jav­dan) “Dara­mad Homayoun”
. . . . 17945. (Abdol­naghi Afshar­nia) “Dashti”
. . . . 17946. (Das­tan Ensem­ble & Shahram Naz­eri) “Saz Va Avaz”
. . . . 17947. (Kay­han Kalhor & Ali Akbar Mora­di) “Showgh”
. . . . 17948. (Jahle) “Lul­la­by”
. . . . 17949. (Chengis Mehdipour) “Mis­ri Koroglu”
. . . . 17950. (Barad) “Dar Har Rage Man [With­in Each Of My Veins]”
. . . . 17951. (Zareni Hos­sain Yar) “Haj Ghor­ban Soleimani”
. . . . 17952. (Din Moham­mad Zange­shahi) “Ya Ghows”
. . . . 17953. (O‑Hu) “Darde Eshgh”
. . . . 17954. (Mas­ters Of Per­sian Music) “Torka­man”
17955. (Ernest Chaus­son) Con­cer­to for Vio­lin, Piano and String Quartet
17956. (Ernest Chaus­son) “Unfin­ished” String Quar­tet, Op.34
17957. (Black Lodge Singers) Pow-wow High­way Songs
17958. (Lui­gi Cheru­bi­ni) Medea [com­plete opera: d. Rescig­no; w. Callas, Vick­ers, Carron,
. . . . . Zac­caria, Berganza]
17959. (Johannes Brahms) Sonata #2 for Vio­lin and Piano in A, Op.100 “Thun”
17960. (Johannes Brahms) Sonata #3 for Vio­lin and Piano in D Minor, Op.108
17961. (Toshi­ro Mayazu­mi) Phonolo­gie symphonique
17962. (Toshi­ro Mayazu­mi) Bacchanale
17963. (Toshi­ro Mayazu­mi) Samsara
17964. (Philoso­pher Kings) Castles
17965. (Robert Schu­mann) Nov­el­ette for Piano, Op.21 #8
17966. (Charles-Valentin Alkan) Le fes­tin d’Ésope, Op.39 #12
17967. (Charles-Valentin Alkan) Bar­carolle, Op.65 #6
17968. (Charles-Valentin Alkan) Grande Sonate, Op.33: 2nd move­ment “Qua­si Faust”
17969. (Charles-Valentin Alkan) Sym­pho­ny for Piano, Op.39: #4 Allegro
17970. (Charles-Valentin Alkan) Sym­pho­ny for Piano, Op.39: #5 Marche funèbre
17971. (Charles-Valentin Alkan) Sym­pho­ny for Piano, Op.39: #6 Menuet
17972. (Charles-Valentin Alkan) Sym­pho­ny for Piano, Op.39: #7 Finale
17973. (Under­ground Ther­a­py) Trip­lic­i­ty 2000 EP
17974. (Paul Hin­demith) Con­cert Music for Strings and Brass
17975. (Michael Flan­ders & Don­ald Swann) Tried by the Cen­tre Court
17976. (Ali Far­ka Touré & Toumani Dia­baté) In the Heart of the Moon
17977. (Lead­bel­ly [Hud­die Led­bet­ter]) Take This Hammer
17978. (Leopold Hof­man) Con­cer­to for Vio­lin and Strings in B‑flat
17979. (Leopold Hof­man) Con­cer­to for Vio­lin, Cel­lo and Strings in G
17980. (Leopold Hof­man) Con­cer­to for Vio­lin and Strings in A
17981. (Ian Tam­blyn) Angel’s Share

Leave a Comment